بانک اطلاعات سفر زیارتی عمره

آخرین و جامع ترین اخبار و اطلاعات در خصوص سفر به مدینه منوره و مکه مکرمه

بانک اطلاعات سفر زیارتی عمره

آخرین و جامع ترین اخبار و اطلاعات در خصوص سفر به مدینه منوره و مکه مکرمه

ضمن عرض سلام و احترام ، در این وبلاگ سعی شده است جامع ترین اطلاعات در خصوص سفر عمره مفرده جهت بهره برداری همه علاقمندان و متقاضیان سفر به سرزمین وحی مهیا گردد . سعی کردیم تمام موضوعات هر یک از مراحل سفر را به ترتیب توضیح دهیم پس لطفا برای دسترسی بهتر به اطلاعات، مطالب وبلاگ را به ترتیب مطالعه فرمایید . از منوی طبقه بندی موضوعی نیز می توانید مطالب مربوط به هر یک از مراحل سفر را مطالعه فرمایید. شما نیز میتوانید سوالات مرتبط خود را در این وبلاگ مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخ آنها در اختیار شما قرار گیرد .

سوالات متعددی از سوی زائرین در خصوص موضوعات مالی و نحوه تبدیل ارز و ... وجود دارد که اینجا به این سوالات پاسخ خواهم داد...

نمونه سکه و اسکناس های ریال عربستان سعودی

چقدر دلار به ما تعلق میگیرد ؟

همانطور که در پست های قبلی توضیح دادم به هر نفر زائر بزرگسال سرزمین وحی 200 دلار با نرخ ارز مبادله ای تعلق میگیرد. برای مطالعه بیشتر به مطلب کارهایی که قبل از سفر باید انجام شود مراجعه کنید.

جمعا چقدر ارز میتوانیم با خودمان ببریم ؟

هر زائر بزرگسال می تواند حداکثر 5000 دلار یا معادل آن به سایر ارزهای رایج دنیا به عربستان منتقل کند . در خرید دلار دقت کنید چون اگر خدایی نکرده در عربستان دلار تقلبی از شما کشف شود، حسابتان با کرام الکاتبین است ...!!!

ما در این سفر چقدر ارز نیاز داریم؟

به جرات می توان ادعا کرد که شما در تمامی مراحل سفر هزینه ای ندارید!!! شما در ایران برای همه برنامه ها و تمامی مراحل سفر هزینه لازم را به سازمان حج و زیارت پرداخت کرده اید اما محض احتیاط حداکثر 100 ریال سعودی همراه داشته باشید کفایت می کند . درعین حال خرید سوغاتی مبلغ معینی ندارد و خودتان باید ارزیابی کنید چقدر توان خرید سوغاتی خواهید داشت . 

دلار ببریم یا ریال عربستان ؟ و چرا ؟

پیشنهاد من بردن دلار است . برای اینکه متوجه شوید علت این پیشنهاد چیست مراحل زیر را انجام دهید تا به جواب برسید :

1-قیمت روز دلار و ریال عربستان را از اینجا دریافت کنید . امروز که مطلب را نوشتم (93/12/9) دلار 3425 تومان و ریال سعودی 925 تومان است.

2- هر دلار را در فروشگاهها و مغازه های عربستان با شما معادل 3.75 ریال عربستان محاسبه میکنند (این نرخ سالهاست که تغییر نکرده !!!).

3-اگر 3425 تومان را تقسیم بر 3.75 کنید هر ریال عربستان برای شما 913 تومان تمام می شود در حالی که در ایران باید ریال عربستان را 925 تومان بخرید ! این قیمتها برای امروز است . ولی فرمول همیشه ثابت است :

فرمول محاسبه قیمت ریال سعودی بر مبنای دلار :

(قیمت روز دلار) تقسیم بر (3.75) مساوی با قیمت ریال عربستان 

همیشه این قیمت از قیمت بازار ایران ارزانتر و خرید دلار به صرفه تر است.

* نکته ضروری : اگر قیمت ارز مبادله ای را از اینجا دریافت کنید و در فرمول بالا قرار دهید می بینید که اگر دلار های مبادله ای را با خود به عربستان ببرید و تبدیل به ریال عربستان کنید چقدر برای شما ارزان تمام می شود . بویژه کسانی که قصد خرید زیاد ندارند.

نرخ امروز دلار مبادله ای (93/12/09) 2760 تقسیم بر 3.75 مساوی با قیمت ریال عربستان 736 تومان

پول ایرانی قبول میکنند ؟

اکثر مغازه ها و فروشگاه ها پول ایرانی قبول میکنند اما هر هزار تومان را یک ریال سعودی محاسبه می کنند . یعنی امروز حداقل 87 تومان در هر هزار تومان ضرر خواهید کرد! در یک جنس 20 ریالی عربستان 1700 تومن ضرر ! اگر ارز مبادله ای را محاسبه کنید که با قیمتهای امروز در 20 ریال سعودی 5200 تومان ضرر خواهید کرد ! پس خرج کردن پول ایرانی در عربستان اصلا به صرفه نیست .

صرافی های مکه و مدینه کجاست؟ چگونه دلارهایمان را تبدیل به ریال عربستان کنیم ؟

در مدینه منوره و مکه مکرمه در خیابانهای اطراف حرم شریف نبوی (ص) و مسجد الحرام صرافی وجود دارد . آدرس نزدیک ترین صرافی به هتل خود را می توانید از عوامل و خدمه  ایرانی هتل خود بپرسید . اما یک نکته اساسی را فراموش نکنید :

اگر صد دلاری خود را در صرافی تبدیل به ریال عربستان کنید به شما مبلغ 372 یا 373 ریال پرداخت می کنند . اما اگر صد دلاری خود را در فروشگاه ها هنگام خرید تحویل صندوقدار فروشگاه دهید آن را 375 ریال عربستان از شما بر می دارد ، مبلغ خرید شما را از آن کم می کند و الباقی را به شما ریال عربستان می دهد . راحت ترین روش برای تبدیل دلار به ریال عربستان مراجعه به صندوقداران فروشگاه ها است . به فاکتور زیر دقت کنید:

در این فاکتور من 50 ریال خرید کردم ، یک صد دلاری تحویل دادم که 375 ریال از من پذیرفت و 325 ریال به من پس داد.

چگونه محاسبه کنیم تا در خرید ضرر نکنیم؟

اگر فرمول هایی که در بالا ذکر کردم را استفاده کنید ، همیشه قیمت تمام شده یک ریال عربستان برای شما دقیق مشخص می شود . حالا برای ارزیابی ارزش یک کالا کافیست قیمت روی کالا را در عدد تمام شده ریال عربستان برای خود محاسبه کنید تا متوجه شوید این کالا ارزش دارد یا نه ...

مثلا یک پیراهن با قیمت 30 ریال سعودی با ریال حدود 900 تومانی 27هزار تومن است. حالا ببینید از ایران ارزانتر است یا گران تر ...

انشا الله در مطالب بعدی در خصوص خرید در مدینه و مکه توضیح خواهم داد ...

نظرات  (۱)

متشکرم، بسیار سودمند و کاربردی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی