بانک اطلاعات سفر زیارتی عمره

آخرین و جامع ترین اخبار و اطلاعات در خصوص سفر به مدینه منوره و مکه مکرمه

بانک اطلاعات سفر زیارتی عمره

آخرین و جامع ترین اخبار و اطلاعات در خصوص سفر به مدینه منوره و مکه مکرمه

ضمن عرض سلام و احترام ، در این وبلاگ سعی شده است جامع ترین اطلاعات در خصوص سفر عمره مفرده جهت بهره برداری همه علاقمندان و متقاضیان سفر به سرزمین وحی مهیا گردد . سعی کردیم تمام موضوعات هر یک از مراحل سفر را به ترتیب توضیح دهیم پس لطفا برای دسترسی بهتر به اطلاعات، مطالب وبلاگ را به ترتیب مطالعه فرمایید . از منوی طبقه بندی موضوعی نیز می توانید مطالب مربوط به هر یک از مراحل سفر را مطالعه فرمایید. شما نیز میتوانید سوالات مرتبط خود را در این وبلاگ مطرح نمایید تا در اسرع وقت پاسخ آنها در اختیار شما قرار گیرد .

معمولا اولین و مهم ترین دغدغه های زائرین بعد از ورود به هتل در مدینه منوره برقراری ارتباط با ایران است. با مطالعه این مطلب با کم هزینه ترین روشهای ارتباطی برای زائرین سرزمین وحی آشنا شوید ...

برای کاهش هزینه ها شما باید 2سیمکارت داشته باشید.

یک سیمکارت ایرانی رومینگ شده

و یک سیمکارت عربستان

 

بخش اول: فعال کردن سیمکارت ایرانی در عربستان(رومینگ)

1-همراه داشتن سیمکارت های همراه اول و ایرانسل و همچنین روشن نمودن آنها در خارج از کشور و دریافت پیامک بدون هیچ هزینه ای امکان پذیر است و این باور غلطی است که اگر سیمکارت خود را روشن کنید برای شما هزینه بر خواهد بود. اما اگر به تماسهای دریافتی خود پاسخ دهید و یا خودتان به هر مقصدی تماس برقرار کنید و پیامک ارسال کنید حتما برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

2-پیشنهاد من این است یک سیمکارت اعتباری ایرانسل همراه خود داشته باشید چون هم هزینه های رومینگ ایرانسل نسبت به همراه اول کمتر است و هم کنترل حساب در دست شماست و هر لحظه میتوانید از هزینه تماسهای خود و باقیمانده اعتبار خود اطلاع داشته باشید . معمولا سرویس رومینگ برای همه سیمکارت های ایرانسل فعال است اما اگر میخواهید مطمئن شوید یک بار کد (*111*1# تماس) (ستاره 111ستاره 1مربع "تماس") را در داخل ایران شماره گیری فرمایید تا پیامی دریافت کنید مبنی بر اینکه سرویس رومینگ شما فعال است. هزینه های رومینگ ایرانسل را همیشه از اینجا میتوانید مشاهده نمایید . 

3-به تماسهای دریافتی سیمکارت ایرانسل خود پاسخ ندهید چون برای شما به صرفه نخواهد بود . اما برای تماس گرفتن با ایران هزینه ای معادل 599 تومان برای هر دقیقه پرداخت خواهید کرد که بسیار به صرفه است چون هزینه تماس با ایران از طریق سیمکارت های عربستان هر دقیقه 3 ریال سعودی معادل حدودا 2700 تومان خواهد بود. 

 

بخش دوم: خرید سیمکارت عربستان

1-سیمکارت های عربستان در ایران به فروش میرسد پس قبل از سفر یک سیمکارت عربستان تهیه نمایید و شماره آن را در اختیار بستگان خود در ایران قرار دهید (البته در عربستان هم میتوانید کمی ارزانتر این سیمکارت را تهیه کنید). حالا دیگر هرکس از ایران با این شماره شما تماس بگیرد برای شما هزینه ای نخواهد داشت و تماس گیرنده خودش هزینه را پرداخت خواهد کرد .

2-تماسهای داخلی در عربستان را با این سیمکارت برقرار کنید . مثلا اگر دونفر با هم به مسافرت رفته اید بعضی مواقع از هم جدا می شوید و نیاز به تماسهای کوتاهی پیدا خواهید کرد . با هزینه بسیار کمی میتوانید از سیمکارتهای عربستانی خود با هم ارتباط برقرار نمایید .

3-سیمکارت های عربستان دارای یک کد 8 رقمی تحت عنوان "رقم هویه" هستند و برای هربار شارژ سیمکارت باید این کد را هم علاوه بر کد شارژ وارد نمایید لذا دقت کنید پوکه سیمکارت خود را که این کد بر روی آن ذکر شده همیشه در دسترس داشته باشید تا هنگام شارژ مجدد برای شما مشکلی بوجود نیاید.

جدول بهترین و به صرفه ترین روشهای ارتباطی در عمره مفرده

نوع ارتباط سیمکارت هزینه برای عمره گزار
دریافت تماس از ایران (زین/موبایلی) عربستان رایگان
برقراری تماس از عربستان به ایران ایرانسل دقیقه ای 599 تومان
دریافت پیامک از ایران ایرانسل و سعودی رایگان
ارسال پیامک از عربستان به ایران سعودی 250 تومان
تماس داخلی در عربستان (زین/موبایلی) عربستان هرثانیه تقریبا 8 تومان 

بخش سوم: اینترنت

استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه بر بستر اینترنت به صرفه ترین و راحت ترین روش برای برقراری ارتباط است. معمولا هتل های محل اسکان زائرین دارای اینترنت وای فای هستند (حداقل در لابی هتل) و میتوانید از اینترنت هتل استفاده کنید اما اگر قصد دارید بر روی سیمکارت های عربستان خود هم به اینترنت دسترسی داشته باشید روش های فعالسازی اینترنت بر روی هر یک از سیمکارتها را در ذیل ذکر کرده ام ...

توجه کنید برای محاسبه قیمت های زیر ارزش هر ریال سعودی را حدود 900 تومان در نظر بگیرید.

1-اپراتور زین:

برای فعال کردن بسته های اینترنت این شبکه به شرح زیر عمل نمایید

50مگابایت اینترنت یک ماهه 15 ریال سعودی-ارسال کد M50 از طریق پیامک به شماره 959

250مگابایت اینترنت یک ماهه 30ریال سعودی-ارسال کد M250 از طریق پیامک به شماره 959

500مگابایت اینترنت یک ماهه 45 ریال سعودی-ارسال کد M500 از طریق پیامک به شماره 959

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپراتور به اینجا مراجعه کنید

 

2-اپراتور موبایلی:

500مگابایت اینترنت یک ماهه 35 ریال سعودی-ارسال کد 41301 از طریق پیامک به شماره 1100

2گیگابایت اینترنت یک ماهه 60 ریال سعودی-ارسال کد 41311 از طریق پیامک به شماره 1100

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپراتور به اینجا مراجعه کنید

 

3-اپراتور STC :

معمولا سیمکارت این اپراتور گران تر است و برای استفاده 10 روزه زائرین به صرفه نیست و فقط عوامل ستادی که مدت زیادی در عربستان هستند از این سیمکارت استفاده میکنند . جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اپراتور به اینجا مراجعه کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی